overstappen van draadloos internet providerHoe gaat het overstappen van mobiele internetprovider in zijn werk, wat moet jij doen en wat wordt er voor je gedaan?

Je hebt al een draadloos internet abonnement, alleen dit abonnement loopt op zijn einde. Als je abonnement afloopt is het verstandig om te gaan kijken naar een nieuw abonnement. Overstappen van draadloos internet provider kan je namelijk veel geld besparen. Elke mobiele provider heeft namelijk aanbiedingen voor nieuwe klanten, zoals de eerste maanden zoveel euro korting of de eerste maanden zelfs gratis. Voor vaste klanten, die hun abonnement verlengen, zijn er vaak geen mooie aanbiedingen bij het verlengen van het abonnement. We zullen stap voor stap bespreken wat er moet gebeuren om over te kunnen stappen van draadloos internet provider.

Opzeggen van je huidige abonnement
Op elk moment gedurende uw contract kunt u uw abonnement opzeggen. Wilt u uw contract per direct stoppen, meer dan een maand voor het einde van je contract, dan moet je een afkoopsom betalen. Deze afkoopsom bedraagt de maandelijkse abonnementsprijs vermenigvuldigd met het aantal overgebleven maanden in het abonnement plus eventuele administratieve kosten. Wil je aan het eind van het contract overstappen dan moet je je abonnement minimaal een maand van te voren opzeggen, u heeft een maand opzegtermijn. Als uw abonnement al een keer verlengt is dan kunt u uw abonnement op elk gewenst moment opzeggen met tevens een opzegtermijn van een maand.
U kunt uw abonnement het makkelijkst opzeggen door te bellen naar de klantenservice van uw mobiele internet provider. U kunt er vaak ook voor kiezen om op te zeggen door middel van een e-mail of contactformulier. Bij Telfort belt u naar 0900-0596 of u kunt via hun site per mail contact opnemen. Bij KPN kunt u uw abonnement opzeggen door te bellen naar het gratis nummer 0800-0105, op te zeggen via MijnKpn of schriftelijk op te zeggen. Bij Vodafone kan je 1201 bellen of een formulier invullen en die per post naar Vodafone te sturen.Bij T-mobile kunt u naar het gratis nummer 0800-8104 bellen om uw abonnement op te zeggen

Nieuw abonnement aanvragen
Als je je huidige abonnement hebt opgezegd wordt het tijd dat je op zoek gaat naar een nieuwe draadloos internet provider. Vaak doe je dat vaak ook al voordat je je huidige abonnement opzegt om te kunnen vergelijken. Je kan kiezen uit de providers Telfort, Kpn, Vodafone en T-mobile. Bij elke mobiele provider kan je op meerdere manieren een abonnement aanvragen. Een makkelijke manier is het online aanvragen van een nieuw abonnement. Binnen enkele minuten heb je je gegevens ingevuld en je nieuwe abonnement besteld. Een andere manier is natuurlijk het telefonisch bestellen. Wil je iets bestellen dan hebben de providers altijd een gratis nummer waar je naar kan bellen. Telefonisch worden dan al je gegevens gevraagd en vervolgens krijg je vaak een bevestiging per mail.

Wanneer gaat het nieuwe abonnement in
U kunt zelf kiezen wanneer uw nieuwe abonnement in wit laten gaan. Verstandig is om dat direct aansluitend op je huidige abonnement te doen. Op die manier hoef je geen dag zonder internet te zitten. Een nieuw abonnement in de vorm van een dongle en/of een simkaart kan namelijk al binnen enkele dagen na bestelling geleverd worden, soms al zelfs de volgende dag.

Tegenwoordig is het opzeggen en aanvragen van een abonnement erg makkelijk gemaakt. Binnen slechts enkele minuten heb je je abonnement opgezegd en binnen enkele minuten heb je ook weer een nieuwe abonnement aangevraagd. Kies op de site het abonnement en de provider naar keuze en druk op meer informatie om snel en gemakkelijk de overstap te maken naar een nieuwe draadloos internet aanbieder.